درماندگی آمریکا در برابر افشاگری احمدی‌نژاد

     درماندگی آمریکا در برابر افشاگری احمدی‌نژاد

 

 به گزارش شبکه ایران، "ترزا لویس" زن آمریکایی که به اذعان دادگاه‌های آمریکایی از اختلالات ذهنی رنج می‌برد، تنها دو روز دیگر (23 سپتامبر مصادف با اول مهرماه) از طریق تزریق مواد سمی در یکی از زندان‌های ایالت ویرجینیای آمریکا زندگیش به پایان می‌رسد.

قاضی دادگاه، ترزا را با وجود نارسایی ذهنی "طراح نقشه" قتل‌ها معرفی کرده است، در حالی که به شهادت پزشکان قضایی آمریکا این زن 41 ساله با وجود اختلالات روانی خاص، نمی توانسته است طراحی و سازماندهی این قتل را انجام داده باشد.
 
"کن کوچینلی"، دادستان ویرجینیا علت صدور حکم اعدام ترزا را ماهیت خشن جنایت و ارتکاب زنا توسط وی عنوان کرده است.
 
ترزا همچنین به اجیر کردن دو مرد برای ارتکاب به این قتل متهم است.
 
اما در این بین مدارک ارائه شده توسط روانشناسان قضایی تایید می‌کند که اگر ترزا لویس مرتکب قتل هم شده باشد دادگاه نمی تواند او را به اعدام محکوم کند.
 
چرا که ترزا دچار "جنون ادواری" بوده و کسی که دچار جنون ادواری است، در صورت ارتکاب جرم، براساس قوانین بین‌المللی باید تبرئه شود چرا که متهمی که مجنون است، قطعاً در زمان ارتکاب جرم اختیار ندارد.
 
* بایکوت خبری رسانه‌های آمریکایی در مورد اعدام "ترزا"
 
نکته جالب توجه دیگر در مورد پرونده ترزا لویس این است که با وجود شرایط خاص پرونده وی و مدت 7 سالی که او در زندان به سر برده است، رسانه‌های آمریکا در مورد یک زندانی در کشور خودشان سکوت کرده‌اند و گزارش‌های خود را معطوف زندانی زن بدکاره‌ای کرده‌اند که در کمال صحت سلامت روانی متهم به مشارکت در قتل همسرش و زنای محصنه است.
 
اما به یکباره این موضوع چنان برای غربی‌ها و رسانه‌هایشان اهمیت پیدا می‌کند که یک روز به عنوان روز این زن ایرانی نامگذاری می‌کنند تا بدین‌وسیله اهرم فشاری علیه ایران درست کنند.
 
اما قضایا به همین جا ختم نمی‌شود؛ نقض حقوق بشر در مورد این زن چنان مورد اهمیت پیدا می‌شود که در نتیجه فشارهای آمریکا رئیس‌جمهور برزیل نیز پیشنهاد اعطای پناهندگی به سکینه محمدی آشتیانی را می‌دهد!
 
و در ادامه سناریوهای از پیش تعیین شده کار به جایی می‌رسد که کمپین آزاد سازی سکینه محمدی آشتیانی شکل می‌گیرد و چندین فعال به اصطلاح حقوق بشری در این باره نامه و بیانیه می دهند.
 
این همه هیاهو برای چه؟
 
بر این اساس، این سئوال در اذهان نقش می‌بندد که به راستی مگر سکینه محمدی آشتیانی کیست که رسانه‌های بیگانه و کشورهای غربی برای آنکه قانون درباره این شخص اجرا نشود این چنین تلاش می‌کنند.
 
سکینه محمدی آشتیانی مجرمی است که هم اکنون در زندان تبریز به سر می برد. وی در سال 84 با هم دستی پسر عمه شوهرش که با وی ارتباط نامشروع داشته؛ همسرش را با ضربات چاقو سپس با برق فشار قوی به قتل می رساند.
 
* رسانه‌های غربی در این ماجرا به دنبال چه چیزی هستند؟
 
سئوالی که در این بین پیش می‌آید این است که آیا حقیقتاً مقامات و رسانه‌های صهیونیستی، انگلیسی، آمریکایی و هیلاری کلینتون دلشان به حال این زن (متهم به مشارکت در قتل همسرش و زنای محصنه) سوخته است و از نقض حقوق بشر در ایران می‌نالند؟
 
این در حالی است که سران و محافل تبلیغاتی غرب در برابر جنایت های سربازان خود در عراق و افغانستان و پاکستان و یا جنایت های فجیع و هر روزه رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی نه تنها ابراز ناراحتی نمی کنند که به حضور خود در منطقه افتخار می کنند.
 
* انتشار فهرست 53 زن آمریکایی منتظر اعدام در امریکا از سوی رئیس‌جمهور
 
علاوه بر این مخالفت آمریکا با مجازات اعدام در حالی است که رئیس جمهوری اسلامی اخیرا افشا کرد که 53 زن آمریکایی در انتظار اعدامن هستند.
 
این موضوع در جریان مصاحبه چارلی رز مجری شبکه تلویزیونی پی‌بی‌اس آمریکا با احمدی‌نژاد در مورد سکینه آشتیانی مطرح شد. رئیس جمهور در این باره گفت: خانم محمدی متهم است که در قتل شوهرش مشارکت داشته و پرونده وی در دادگاه در حال بررسی است و هنوز حکم نهایی صادر نشده است.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه چرا در خصوص ترزا لوئیس نامی به میان نمی‌آید، فهرست 53 نفر زنی که قرار است در آمریکا اعدام شوند را به مجری شبکه PBS داد و به کنایه گفت: اسامی آنها را منتشر کنید شاید در این جا هم یک کمپین برای حمایت از آنان تشکیل شود.
 
* دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند در ماجرای سکینه محمدی آشتیانی
 
گاردین و بی‌بی‌سی از جمله رسانه‌هایی بودند که در این ماجرا به دروغ پردازی آشکار پرداختند.
 
یکی از این دروغ‌ها خبر مصاحبه با سکینه محمدی در زندان بود، آنجایی که رسانه‌های دروغ‌پرداز غربی، اوضاع حقوق بشر را در ایران وخیم اعلام کرده و می‌گویند ایران انتشار خبر را در مورد این زن ایرانی در رسانه‌ها ممنوع اعلام کرده است و این زن ایرانی می‌گوید مقامات ایرانی برای آن که او را پنهانی اعدام کنند اتهامات دروغین به وی نسبت داده‌اند.
 
رسانه‌های غربی به همراه فعال به اصطلاح حقوق بشر (شیرین عبادی) ادعا می‌کنند که اتهام قتل، دروغ است و اگر این زن زنا کرده گناه بزرگی نیست و قابل بخشش است!
 
نکته جالب دیگر در این رسانه‌ها این است که یکی از موارد نقض حقوق بشر در ایران را ماجرای سکینه محمدی آشتیانی و سه جاسوس آمریکایی می‌دانند.
 
* وکیل پرونده؛ تنها برنده این سناریو
 
ماجرای وکیل فراری و جنجال برای گرفتن پناهندگی ماجرای وکیل فراری سکینه آشتیانی یکی دیگر از دروغ‌هایی است که رسانه‌های غربی در صدر اخبار خود قرار داده‌اند.
 
محمدمصطفایی که ظاهراً با هدف گرفتن پناهندگی به رسانه‌های غربی برای این جنجال سیاسی کمک فراوانی کرده است.
 
این در حالی است که سکینه آشتیانی می‌گوید که حتی یکبار هم این وکیل را ندیده است و و از او به شدت شاکی است.
 
شاید علت این ناراحتی استفاده ابزاری مصطفایی از این متهم برای گرفتن پناهندگی از غرب بوده است.